30/11/10

10.ΠΟΛΕΜΟΣ



Μια νυχτιά γινόταν συμπόσιο στο παλάτι κι ήρθε κάποιος
και ρίχτηκε γονατιστός μπρος στα πόδια του πρίγκηπα,
κι όλοι οι συμποσιαστές τον κοίταζαν' κι είδαν βγαλμένο το ένα του μάτι
κι από την άδεια κόγχη του έτρεχε αίμα.

Κι ο πρίγκηπας τον ρώτησε:
«Τι σου συνέβη;».

Κι αποκρίθηκε ο ανθρωπος:
«"Αχ, πρίγκηπά μου, είμαι κλέφτης - επαγγελματίας - κι απόψε τη νύχτα,
επειδή δεν είχε φεγγαρόφωτο, καθώς πήγα να κλέψω το μαγαζί του σαράφη
κι οπως πήδηξα ένα παράθυρο, από λάθος μου, έπεσα στο μαγαζί του υφαντή,
και μέσα στο σκοτάδι χτυπώντας πάνω στον αργαλειό του: έβγαλα το μάτι μου.
Καi τώρα,πρίγκηπά μου, ζητώ δικαιοσύνη για το κακό που ο υφαντής έκανε σε
μένα».

Τότε ο πρίγκηπας έστειλε και φέραν τον υφαντή
και διέταξε να του βγάλουν το ένα του μάτι.

«"Ω, πρίγκηπά μου», είπε ο υφαντής,
« δίκαιη η προσταγή σου. Σωστό να μου βγάλουν το ένα μου μάτι.
'Όμως, αλίμονο, μου είναι απαραίτητα και τα δυό μάτια για να μπορώ να βλέπω και τις δυό όψεις του πανιού που υφαίνω.
Μα έχω ένα γείτονα, μπαλωματή, που έχει κι αυτός δυο μάτια, και που - δυο - δεν είναι απαραίτητα στο επάγγελμά του».

Τότε ο πρίγκηπας έστειλε, για τον μπαλωματή.

Κι αυτός ήρθε. Και βγάλαν το ένα από του μπαλωματη τα μάτια.

Κι η δικαιοσύνη αποδόθηκε.

....
O TΡΕΛΟΣ - Οι παραβολές και τα ποιήματά του
Μετάφραση :Στάυρος Μελισσηνός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Share this post